Perseguir las voces de la gente

Podcast creado por la Direcció General d’Educació Inclusiva del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, el día 6 de mayo de 2023 en Barcelona. La entrevista a Ignacio Calderón Almendros nace de la I Jornada de Educación Inclusiva: IncluSIó, una escola de totes i per a totes. Todos los podcasts de la Jornada pueden ser escuchados AQUÍ.

Puede encontrarse toda la información sobre las Jornadas en el siguiente ENLACE, y la conferencia en video de Ignacio Calderón en https://youtu.be/u3miSIwWJdg

Ignacio Calderón, professor de la teoria de l’educació a la Universitat de Màlaga, ens va atansar a la idea d’inclusió i a la veu dels alumnes i al patiment d’aquests i de les seves famílies quan pateixen l’exclusió. L’Ignacio acompanya al moviment “Quererla  és crearla”, famílies que defensen el DRET a l’educació inclusiva i que han fet un documental que recull algunes de les seves experiències i les barreres que han trobat de l’administració i de la comunitat educativa perquè els seus fills també en formessin part. Entre altres materials molt interessants, han creat la guia d’estudiants per a estudiants per aconseguir que les escoles responguin a la diversitat de l’alumnat. El text, molt pràctic, ja està publicat i disponible per a qualsevol estudiant que vulgui fer una escola més amable i probablement pot ser un material interessant per treballar a l’aula.

[Otros audios de radio en la sección de Podcasts de esta Web].